fredag 19 november 2010

Fredag, Igen...

Här sitter man som en gammal pensionär o glor känns de som... Ungarna sover o gubben jobbar kväll... De går väl an dem andra dagarna i veckan han jobbar men just fredagar känns speciella på nåt vis.. Men, men nu kommer han ju snart hem iaf..
Snart åker gubben o jag till ullared.. HELT SJÄLVA.. Ska bli helt underbart.. Vi har inte gjort något själva på väldigt länge.. Visst skaffar man barn så får man ju räkna med att de blir så.. Men man behöver även den här egentiden om man ska orka vardagen ibland... Känner mig lite orolig bara inför resan. Har inte varit utan mina små pluttar två nätter i rad innan.. O sen så ska ju min mor passa dem.. Känns lite "jobbigt" de oxå med tanke på hur hon mår.. Ena dagen kan hon ha gott om energi, men pang så har all den energin försvunnit.. Jag betvivlar verkligen inte att hon inte klarar ut barnen för om någon gör de så är det hon.. frågan är bara om orken finns där.. Vill ju inte ta slut på henne helt.. Så lite dåligt samvete har kommit över mig när de gäller de.. Visst hon kunde sagt nej, MEN tyvärr så vet nog inte hon hur man säger just de ordet.. Så jag hoppas verkligen att de går bra.. Hon får väl ta ut semester resten av veckan sen.. :)...
Något som jag håller på o grubbla hjärnan av mig på är vad ska jag göra när mammaledigheten är slut??? Jag får ideer efter ideer men hittar inget som verkligen känns helt okej.. Jag vill ju verkligen börja o jobba, men de känns som om att jag måste skaffa mig betyg/ utbilda mig till något innan.. Frågan är bara vad.. Vill ju utbilda mig till något som verkligen passar mig som person.. Hmm,cirkusskola kanske.. HAHA.. skämt å sido, det känns jätte svårt verkligen.. Men en dag kanske de bara ploppar fram vad jag vill göra när jag blir stor.. Den som lever får se........

Inga kommentarer: